فرمانده پولیس کندز: طالبانی‌که گفته بودند انگشتان رای‌دهنده‌گان را می‌برند، کشته شدند

- ۲۵ حمل ۱۳۹۳

۲۶ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3پولیس قندوز اعلام کرده که دو فرمانده شورشی که هشدار داده بودند، انگشتان رای دهنده‌گان را می‌برند، با پنج فرد دیگر کشته شده‌اند.
غلام‌مصطفی محسنی، فرمانده پولیس قندوز گفته که ملا اسلام‌الدین و ملا خدر صبح یک شنبه (۲۴ حمل) با شش تن از افراد خود بر یک پاسگاه پولیس در روستایی موسوم به «توبره‌کش» حمله کردند.
آقای محسنی گفته که این دو فرمانده در اثر درگیری سه‌ساعته با پولیس، با چهار تن دیگر کشته و دو شورشی دیگر دستگیر شده‌اند، اما به نیروهای پولیس آسیبی نرسیده است.
فرمانده پولیس قندوز افزوده که سلاح‌ها و مقداری جنگ افزار دیگر متعلق به این هشت عضو گروه طالبان به دست پولیس افتاده و علاوه بر آن برگه‌هایی در مورد جمع‌آوری عشر و ذکات هم از نزد آنها به دست آمده است.
جنرال محسنی همچنین گفته که ملا اسلام‌الدین و ملا خدر پیش از انتخابات به مردم هشدار داده بودند که اگر در انتخابات شانزدهم حمل/فروردن شرکت کنند، انگشتان آنها را خواهند برید.
طالبان گفته بودند که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را مختل خواهند کرد و بر اساس اطلاعات اداره امنیت ملی افغانستان، این گروه اجرای سه هزار و ۲۰۰ حمله را در این روز برنامه‌ریزی کرده بودند.
لطف‌الله مشعل، سخنگوی این اداره در یک نشست خبری گفت که ۲۶۲ نفری که قصد حمله انتحاری در شهرهای مهم کشور داشتند، در ۲۳ ولایت دستگیر شدند.
وزارت داخله افغانستان در گزارشی درباره وضعیت امنیتی روز انتخابات، از کشته شدن ۱۷۶ شورشی و ۱۲ مامور پولیس در این روز خبر داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.